torsdag 16. oktober 2008

Når Lonely Planet blir overflødig

Jeg er en typisk i-siste-liten-pakker, og det fungerer vanligvis helt utmerket. Denne gangen er jeg imidlertid tidlig ute med pakkingen, og har begynt så smått å finne fram ting til tross for at avreise fremdeles er seks dager unna. Planen er nemlig å ta en liten shoppingrunde etter jobb i morgen, og da må jeg jo vite hva jeg trenger først.

Kofferten er derfor plassert midt på stuegulvet (det ville knapt vært en kvadrathalvmeter ledig gulvplass dersom jeg hadde plassert den på rommet mitt), og rundt den ligger små hauger med alt fra klær og toalettartikler til kjekt-å-ha-ting som skrivesaker og sikkerhetsnåler. Jeg har sett gjennom listen min over ting som kan være praktisk å ha med når man skal ut på reisefot, i håp om å få med meg alt jeg trenger. Lister er bra.

En ting som står på nevnte liste, men som ikke er med i bagasjen denne gangen, er reisehåndbøker. Når man skal ut og oppdage den store verden, er bøker med ymse informasjon om reisemålet vanligvis et kjærkomment reisefølge, men denne gangen får altså ikke Lonely Planet være med. Jeg har nemlig en helt egen reisehåndbok, i sprell levende utgave, og denne reisehåndboken heter Margit. Har jeg spørsmål, har Margit svar. Lonely Planet blir derfor stående i hylla i bokhandelen, mens Margit blir med på tur. Veldig praktisk.

2 kommentarer:

Live sa...

Oi, du er heldig som har stuegolv. Eg må velge mellom klestørk og pakking. Foreløpig har klesvasken vunne, men imorra tenkte eg å ta fram kofferten...

Marianne sa...

Stuegulv er kjekt å ha - det kan brukes til så mangt!

Marte påpekte forresten at jeg har glemt å skrive at jeg kan la den arabiske reiseparløren også være hjemme. Det har hun jo helt rett i. Siden jeg utropte Margit til turens Lonely Planet, kan du få være reiseparløren!